Informatie

Referentie

van Eijk, A., Kanning, G., Molenaar, A., Strijbos, M., Bernasco, W., (2006). Cameratoezicht in de openbare ruimte. Weten mensen wel dat er camera’s zijn, en voelen zij zich er veiliger door? Tijdschrift voor Veiligheid en Veiligheidszorg, 5, 38-49.

Korte inhoud

Een onderzoek naar het veiligheidsgevoel bij mensen op straat die zich wel of niet bewust zijn van camera’s op openbaar terrein. Zo zoeken zij een antwoord op de onderzoeksvraag aan de hand van objectieve ondervragingen op straat. Zij komen een betwistbare conclusie uit die stelt dat mensen die weten dat er camera’s hangen zich onveiliger voelen.

Auteurs

De auteurs zijn Annita van Eijk, Gilian Kanning, Alexandra Molenaar, Margreet Strijbos en Wim Bernasco. Achteraan het artikel onder de referenties is wat meer info te vinden over enkele auteurs. Namelijk het volgende; van Eijk, Kanning, Molenaar en Strijbos studeren Criminologie aan de Universiteit Leiden. Wim Bernasco werkt als senior onderzoeker bij het Nederlands Studiecentrum Criminaliteit en Rechtshandhaving (NSCR).

Algemene structuur

Het artikel heeft een zeer mooie structuur met duidelijke tussentitels. Ook inleiding, midden en slot zijn zeer mooi geordend. De referenties worden mooi weergegeven onder de laatste titel ‘Literatuur’.